UUTTA!!

VERTAISTUKEA!! Facebook-yhteisössä toimii vertaistukiryhmä perheväkivaltaa kohdanneille naisille. Voit liittyä ryhmään ottamalla yhteyttä: miafitnessblog@gmail.com Nyt Turussa myös keskusteluryhmä, joka kokoontuu kerran kuussa. Lisätiedot sähköpostista ja blogista!

torstai 6. helmikuuta 2014

#satasyytäollaonnellinen #22 Naisten oikeuksien puolustaminen

Ihmisoikeudet ovat kiinnostaneet minua aina. Nuoresta asti lasten oikeudet ovat tuntuneet tärkeiltä ja niihin opiskelunikin sittemmin suuntautui. Sattuneesta syystä laajeni kiinnostus lasten oikeuksista naisten oikeuksiin.. 

En olisi halunnut kokea mitä koin. Nykyään olen kuitenkin onnellinen, että saan auttaa muita samassa tilanteessa olevia. Minulla on voimia ja mahdollisuuksia siihen, kaikilla valitettavasti ei. Naisten oikeuksia puolustaessani olen saanut tutustua paljon uusiin ihmisiin ja minua on kutsuttu mielenkiintoisiin tilaisuuksiin ja yhdistyksiin. Yksi näistä yhdistyksistä on Suomen UN Women. UN Women tekee maailmanlaajuisesti työtä naisten ja tyttöjen oikeuksien edistämiseksi ja aseman vahvistamiseksi. Iso osa työtä on väkivallan ehkäisyä, joten olen löytänyt paikan, jossa kokemuksistani ja tiedoistani on varmastikin hyötyä.

En olisi vielä jokunen vuosi sitten kaiken kamaluuden keskellä osannut kuvitellakaan, että siitä vielä ponnistan, pärjään ja autan muita. Rakas ystäväni sanoi, että sillä kaikella pahalla oli tarkoituksensa ja sitä tarvittiin jotta löysin elämäntyöni. Oikeassa hän olikin vaikka vähemmälläkin olisi tämä ollut kiva havaita :)

 UN Women
 Kokouksen puheenjohtaja, ei virallinen mutta todellinen